پایگاه خبری روزنامه عطریاس پایگاه خبری روزنامه عطریاس
۱۷ خرداد ۱۳۹۹
استان مرکزی

تسهیل امور مردم در دفاتر پیشخوان دولت،مصداق بارز احقاق حقوق شهروندی است

Virtual editor
9 آذر 1394
بازدید: 236
نظرات: 0

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: تسهیل امور مردم در دفاتر پیشخوان دولت، مصداق بارزی از احقاق حقوق شهروندی است.

شکر الله حسن بیگی روز یکشنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی افزود: دولت تدبیر و امید صیانت از حقوق شهروندی را سرلوحه کار خود قرار داده و نیاز است تمامی دستگاه های اجرایی استان برای تحقق آن بکوشند تا شاخصه های این شعار در استان عملیاتی شود.
وی ادامه داد: حکومت جمهوری اسلامی برخاسته از مردم و برای مردم است و احقاق حقوق شهروندی به عنوان یکی از مولفه های مهم توسعه یافتگی تکلیف تمامی مدیران است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی بیان کرد: حضور مدیران استانی در نشست ها ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی نشان از اهمیت و ارزش مشکل ها و مسائل اجتماعی مردم برای دولت و دستگاه های دولتی است.
شکر الله حسن بیگی افزود: ایجاد زیرساخت های و امکانات لازم برای رفاه حال مردم در جامعه و دفاتر پیشخوان تاثیر فراوانی در افزایش میزان رضایتمندی، رفع خستگی و تحقق حقوق شهروندی دارد و باید دستگاه ها در رفع کاستی ها و مشکلات، تمام تلاش خود را به کار گیرند.
وی ادامه داد: برخی از فعالیت دستگاه های اجرایی که باید توسط دفاتر پیشخوان دولت ارائه شود با کندی هایی همراه است که باید این مشکل ها در کارگروه صیانت از حقوق شهروندی مطرح و برطرف شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: ارائه خدمت توسط دفاتر پیشخوان دولت تسهیل در ارائه خدمت، کاهش مراجعه مردم به دستگاه های اجرایی و تخلف های اداری را به همراه دارد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی در این نشست گفت: بسط و توسعه خدمات دولت الکترونیک، کاهش تصدی گری و کوچک سازی دولت، تسریع در ارائه خدمات به مردم، جلوگیری از ارتباط مستقیم مردم با کارمندان و کاهش فساد اداری از مهمترین اهداف ایجاد دفاتر خدمات پیشخوان دولت است.
غلامرضا فتح آبادی افزود: رعایت شئونات اسلامی و اداری، حفظ و حراست از اسناد و مدارک مردم از مهمترین وظایف این دفاتر به شمار می آید.
وی ادامه داد: کارگروه استانی خدمات پیشخوان دولت با تاسیس و فعالیت ۱۱۳ دفتر در استان مرکزی موافقت کرده است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی افزود: به منظور ارزیابی از نحوه ارائه خدمت به مردم امسال، از ۳۳ دفتر پیشخوان دولت در خصوص رعایت ساعت کاری، نصب تعرفه ها، برخورد با ارباب و رجوع و نحوه نگهداری اسناد و مدارک به صورت میدانی بازدید به عمل آمده است.
مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی در این نشست گفت: این سازمان بر اساس فرآیند ارزیابی دستگاه های اجرایی و پیگیری مفاد دستور العمل ابلاغی وزارت کشور امسال برای تحقق حقوق شهروندی از ۶۸ دستگاه اجرایی در مرکز استان و تعداد ۴۰۵ اداره در شهرستان های تابعه ارزیابی هایی را به عمل آمده است.
سیاوش آقاخانی افزود: با ارزیابی های به عمل آمده از دستگاه ها اجرایی مرکزی استان اداره کل آموزش و پرورش، شرکت برق منطقه ای باختر رتبه نخست و اداره کل کار و رفاه امور اجتماعی رتبه دوم و شرکت آب و فاضلاب و بیاد شهید و امور ایثارگران این استان رتبه سوم را از نظر ارائه خدمت به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد: در ارزیابی به عمل آمده در حوزه عفاف و حجاب اداره کل آموزش و پرورش، شرکت برق منطقه ای باختر رتبه نخست، اداره کل زندان ها و امور ایثارگران استان به ترتیب رتبه دوم و سوم را به دست آوردند.
مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی گفت: در شاخصه برونسپاری اداره آموزش و پرورش این استان و شهرداری اراک رتبه نخست و دانشگاه علمی و کاربردی و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
رئیس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت استان مرکزی در این نشست گفت: قیمت پایین ارائه خدمات به مردم و درآمد کم این دفاتر مهمترین دلیل کاهش انگیزه و ایجاد برخی از مشکل ها برای این دفتر ها و کارمندان آنها است.
احمد آقاباقری افزود: تمام دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان مرکزی به علت مشکل های مالی برای پرداخت حقوق کارمندان و ایجاد برخی از خدمات رفاهی با مشکل هایی مواجه هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه محرمانه ترین فعالیت که صدور اسناد هویتی افراد در دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود ولی برخی از دستگاه ها برای برونسپاری و واگذاری ارائه خدمات خود از طریق این دفاتر خودداری می کنند و به دنبال ایجاد برخی از دفتر های تک کاره هستند.
مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی افزود: این دفترها با ۲۴ تا ۲۵ دستگاه همکاری دارند که هرکدام با درگاه متفاوتی فعالیت می کنند که نیاز است برای تسهیل خدمات دهی به مردم این فعالیت ها از طریق یک درگاه انجام شود.

Virtual editor
روزنامه نگار

ارسال نظر

پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.

قوانین ارسال نظر
  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
*
*