پایگاه خبری روزنامه عطریاس پایگاه خبری روزنامه عطریاس
1 آبان 1397
اجتماعی

نارضایتی مراجعه کنندگان کلینیک تخصصی کوثر شهر اراک از عدم امکانات کافی

کمبود تجهیزات و امکانات خاص پزشکی در کلینیک تخصصی کوثر شهر اراک

سردبیر مجازی
19 مهر 1397
بازدید: 38
نظرات: 0

نارضایتی مراجعه کنندگان کلینیک تخصصی کوثر شهر اراک از عدم امکانات کافی

کمبود تجهیزات و امکانات خاص پزشکی در کلینیک تخصصی کوثر شهر اراک

گروه جامعه: شایسته سلامی

کلینیک تخصصی کوثر شهر اراک یکی از کلینیک هایی است که تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ایجاد شده که به موضوعات ویژه درمانی مراجعه کنندگان خود می پردازد. عطریاس برای صفحه بهداشت مرکزی این هفته به کلینیک تخصصی کوثر شهر اراک مراجعه کرده و امکانات و کمبودهای این کلینیک را از زبان مراجعه کنندگان بررسی کرده است، به گونه ای که مراجعه کنندگان خواستار این موضوع شدند که مشکلات این کلینیک به گوش مسئولان برسد.

کلینیک تخصصی کوثر در شهر اراک از دیدگاه افرادی که به آن مراجعه می کنند مزیت ها و کمبودهای متعددی دارد. مراجعه کنندگان می گویند شلوغی بیش از حد، امکانات و تجهیزات ناکافی، رفتار نامناسب برخی کارکنان و جوابگو نبودن آنها و نوبت دهی ضعیف جزو دغدغه های بیماران در کلینیک تخصصی کوثر شهر اراک است. برخی دیگر نیز عنوان می کنند که متأسفانه کارکنان حاضر در این کلینیک از پاسخگویی لازم و مناسب به بیماران امتناع می کنند و گاهی اوقات برخورد مناسبی را با بیمار ندارند.

افرادی که برای مراجعه به پزشک و پروسه درمانی به این کلینیک مراجعه می کنند می گویند که این کلینیک به لحاظ دارا بودن پزشک و متخصص در وضعیت خوبی است و بسیار حاذق هستند. برخی از افراد دیگری که به این کلینیک مراجعه می کنند اظهار می دارند که بسیاری از متخصصان و پزشکان این کلینیک که بسیار حاذق هستند، بعد از مدتی فعالیت در این کلینیک، به محل دیگری منتقل می شوند و دسترسی به آنها برای بیمارانی که مراجعه می کنند، بسیار سخت است. بسیاری از مراجعه کنندگان خواستار آن هستند که پزشکان و متخصصان مورد نظر آنها به مکان دیگری منتقل نشوند تا روند پروسه درمانی آنها زیر نظر همان پزشک و متخصصی که از ابتدا به آن مراجعه کردند، ادامه یابد.

برخی از بانوانی که برای پزشک ویژه زنان و زایمان به این کلینیک مراجعه می کنند از نوع برخورد و شیوه رفتار این پزشکان ناراضی هستند و می گویند که شیوه رفتاری و نوع برخورد آنها چندان مناسب نیست. بانوانی که برای مراجعه به پزشک زنان و زایمان در کلینیک حضور دارند می گویند که تنها متخصصی که برای دریافت نوبت از آنها نمی توان به صورت تلفنی اقدام کرد، همین متخصص زنان و زایمان است. تلفن گویای کلینیک برای دریافت نوبت از متخصص زنان و زایمان هیچگونه تعریفی ندارد و همیشه باید به صورت حضوری مراجعه کرد. این موضوع برای بانوانی که از روستا مراجعه می کنند بسیار سخت است، چرا که نیمه شب باید از محل زندگی خود حرکت کنند تا ساعت 7 صبح برای دریافت نوبت از کلینیک در این محل حضور داشته باشند. برخی نیز می گویند پزشک متخصص کبد کلینیک تنها یک روز در هفته حضور دارد که در همین یک روز هم به قدری ازدحام برای مراجعه به این متخصص وجود دارد که کیفیت رسیدگی به بیماران را پایین آورده است.

درست است افرادی که برای درمان به کلینیک مراجعه می کنند، از میزان هزینه ویزیتی که می پردازند راضی هستند و وجود داروخانه در کلینیک نیز بسیاری از مشکلات درمانی مراجعه کنندگان را مرتفع می سازد، اما کمبود آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، اکوی قلب و سایر تجهیزات و امکانات خاص پزشکی از مهمترین مواردی است که مراجعه کنندگان از فقدان آنها در کلینیک ناراضی هستند. مراجعه کنندگان به کلینیک می گویند که برای استفاده از امکانات تخصصی باید به مراکز دیگر مراجعه کنند، اما تا زمانی که بخواهند برای استفاده از امکانات تخصصی درمانی به مرکز دیگری مراجعه کرده و نتیجه را به پزشک مربوط به خود برسانند، پزشک مربوطه از کلینیک رفته و باید در روز دیگری برای مراجعه به پزشک مورد نظر خود، مجدداً اقدام کنند.

برخی از مراجعان نیز از نحوه نوبت دهی تلفنی این کلینیک ناراضی هستند و می گویند باید ساعت ها را در پای تلفن بنشینیم و تماس بگیریم تا بالاخره تماس به تلفن گویا وصل شود و یا اینکه یک نفر از آن سوی خط پاسخ دهد که در اکثر موارد تماس های تلفنی مردم با ناکامی مواجه می شود. افرادی که از روستا به کلینیک مراجعه می کنند برای اینکه بتوانند نوبت از پزشک مورد نظر خود دریافت کنند، باید ساعت ها منتظر بمانند. چرا که از یک سو نمی توانند ساعت 7 صبح برای دریافت نوبت در محل کلینیک حاضر باشند. اگر بخواهند برای دریافت نوبت از کلینیک در ساعت 7 صبح حاضر باشند، باید نیمه شب از روستای محل سکونت خود به سمت اراک حرکت کنند. از سویی دیگر نیز از سیستم نوبت دهی تلفن گویا کلیلنک رضایت ندارند و می گویند که به هیچ عنوان تلفن گویای نوبت دهی کلینیک پاسخگو نیست. یکی از مراجعه کنندگان روستایی می گوید که برای دریافت نوبت ساعت ها منتظر نشسته ام اما مسئولین کلینیک برای دادن نوبت تعلل می کنند.

سردبیر مجازی
روزنامه نگار

ارسال نظر

پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.

قوانین ارسال نظر
  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
*
*