پایگاه خبری روزنامه عطریاس پایگاه خبری روزنامه عطریاس
۱۴ فروردین ۱۳۹۹
به جای احداث تقاطع درحاشیه، مرکز شهر را نجات دهید
اجتماعی

سرهنگ حسینی، رییس پلیس راهور در شورای هماهنگی ترافیک استان مرکزی:

به جای احداث تقاطع درحاشیه، مرکز شهر را نجات دهید

احداث معبر ۵۵ متری به موازات ریل راه‌آهن اراک در اولویت نیست

Virtual editor
19 بهمن 1398
بازدید: 143
نظرات: 0

عطریاس:

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی گفت: احداث معبر ۵۵ متری به موازات ریل راه‌آهن اراک فعلا در اولویت کاری شهر نیست.
حمیدرضا نوازنی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان مرکزی بیان کرد: در جلسه قبل شورای ترافیک موضوع ساماندهی و احیای جاده قدیم خمین مطرح شد، اما در صورتجلسه لحاظ نشد.
وی افزود: در میدان امام خمینی(ره) یک مسیر انحراف به راست وجود داشت که به بعد از جاده حسین‌آباد بغدادی منتهی و به جاده خمین متصل می شود که در گذشته تحت عنوان “جاده قدیم خمین” شناخته می شده است و با احداث جاده فعلی خمین این مسیر از دور خارج شد. با توجه به اینکه مسیر آسفالت است می توان برای خروج ترافیک از میدان امام خمینی(ره) به سمت خمین مسیر را احیا کرد.
نوازنی با بیان اینکه احیای این مسیر باعث می شود که مسافران خمین بدون ورود به میدان امام خمینی(ره) و شهر اراک به سمت خمین حرکت کنند و بار ترافیکی اضافی به این میدان و اراک تحمیل نشود، گفت: حتی مراجعه‌کنندگان به پارک علم و فناوری و مجموعه‌های تفریحی حسین‌آباد بغدادی نیز می توانند از این مسیر استفاده کنند.
وی تصریح کرد: البته برای احیای این مسیر باید میدان امام، دکه‌ها و توقفگاه‌های موجود در این مسیر و منطقه توسط شهرداری ساماندهی شوند و با توجه به نزدیکی بهار و نوروز روند کار باید تسریع شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه باید میزان برخورداری مردم از یک طرح ترافیکی و شهری ارزیابی شود، به پروژه احداث خیابان ۵۵ متری به موازات ریل راه‌آهن اراک اشاره کرد و گفت: این پروژه در حاشیه شهر در نظر گرفته شده است که بارگذاری جمعیتی در این منطقه زیاد نیست و به نظر نمی رسد که احداث آن بار ترافیکی بالایی را منتقل کند.
وی اضافه کرد: در این محدوده شهر، خیابان هپکو و خیابان ۱۵ خرداد به عنوان معابر شریانی فعال هستند و احداث مجدد یک معبر شریانی دیگر مناسب نیست، همچنین برای احداث این خیابان باید فضای سبز تخریب شود و به نظر می رسد که احداث آن فعلا در اولویت شهر نباشد.
مدرسه ترافیک در تمامی شهرستان‌های استان فعال می شود
نوازنی با اشاره به فعالیت مدرسه ترافیک در تمامی شهرستان‌های استان بیان کرد: احداث این مدرسه یکی از واجبات است، چراکه ۸۰ تا ۹۰ درصد مباحث ترافیکی و نهادیه کردن فرهنگ ترافیک با آموزش مرتبط است که باید از سنین پایین آموزش داده شود، در حال حاضر این مدرسه در اراک فعال است و لازم است که فعالیت آن در دیگر شهرستان‌ها در اولویت کار قرار گیرد. وی با اشاره به دستور معاونت عمرانی وزارت کشور و مدیرکل حمل و نقل وزارتخانه مبنی بر ارزیابی عملکرد شورای ترافیک شهرستان ها در سال ۹۸، گفت: این عملکرد یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد فرمانداران نیز محسوب خواهد شد.
نوازنی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد شورای ترافیک شهرستان دلیجان و ارزیابی عملکرد این شورا و اجرای مصوبات، بر لزوم ساماندهی سرعت‌گیرهای روستایی و محورهای فرعی تاکید کرد و گفت: باید دستورالعملی در خصوص شکل و فرم سرعت‌کاه‌ها در این نقاط تهیه شود، متاسفانه در برخی جاده ها سرعت‌کاه‌هایی نصب می‌شود که استاندارد لازم را ندارد و غفلت دراین حوزه می‌تواند خسارات و حوادثی را به دنبال داشته باشند.
وی افزود: وجود وحدت رویه‌ در این راستا و تهیه ساختار و دستورالعملی توسط پلیس نیاز است و با ابلاغ به ۸۰۰ دهیاری استان می توان ساماندهی فضای روستایی را رقم زد.
نوازنی با بیان اینکه طراحی یا تایید مواردی چون اصلاح هندسی باید حتما از طریق مشاور ذیصلاح انجام گیرد، گفت: تایید و حضور مشاور در یک طرح مسئولیت بروز حوادث را به عهده مشاور خواهد گذاشت و شورای تامین بر استفاده از مشاور در طرح ها تاکید دارد.
وی با اشاره به تملک برخی املاک در روستاها برای اجرای طرح، اظهار کرد: سالانه پرونده های بسیاری تشکیل می شود که جرائم بالایی نیز با ایجاد آنها پرداخت می شود که بخشی از آن به حساب دهیاری واریز می شود و مسلما دهیاری باید برای تملکات این ارقام را صرف کند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با اشاره به تحقق پذیری بخش عمده‌ای از مصوبات شورای ترافیک شهرستان دلیجان، افزود: با توجه به اینکه کمیسیون سوانح و ایمنی فقط در مرکز استان برگزار می شود، زین پس روسای ادارات راه و شهرسازی و راهداری شهرستان‌ها در شورای ترافیک شهرستان‌ها حاضر و موضوع تصادفات در محورها به صورت ماهانه واکاوی و بررسی شود.
هزینه اضافی به شهر و مردم تحمیل نشود
رییس شورای شهر اراک نیز در این جلسه با اشاره به لزوم ساماندهی میدان سه راهی خمین و اصلاح هندسی این میدان، گفت: ظاهرا تصمیم بر این است که به موازات خط آهن یک خیابان ۵۵ متری احداث شود که این طرح توجیهی، مدل ترافیکی و برآورد و خروجی از جانب مشاور نداشته است و باید نظر کارشناسان اخذ شود تا هزینه اضافی به شهر و مردم تحمیل نشود.
محمدحسین فدایی افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اعلام کرده است که احداث هر نوع زیرگذر و روگذر قبل از اخذ نظرات کارشناسی و نظر معاونت، اجرایی نشود.
به جای احداث تقاطع درحاشیه، مرکز شهر را نجات دهید
در این جلسه رییس پلیس راهور استان مرکزی نیز بیان کرد: به جای احداث تقاطع و معابر در حاشیه شهر بهتر است به هسته مرکزی شهر توجه شود و یک کار انقلابی برای آن صورت گیرد چراکه تمام تمرکز و توان راهنمایی و رانندگی در مرکز شهر مصروف شده است.
سرهنگ علی حسینی افزود: تمام هم و غم پلیس راهنمایی و رانندگی در مرکز شهر است و همین امر باعث شده است که از حاشیه شهر دور باشیم به همین دلیل بهتر است به جای توجه به حاشیه و احداث خیابان در این بخش از شهر، مرکز شهر نجات داده شود، ۲۴ متری و رینگ مرکزی شهر نیازمند ساماندهی است و به نظر نمی رسد پیشنهاداتی مانند احداث خیابان ۵۵ متری به موازات راه آهن فعلا ضروری باشد، البته این پروژه را رد نمی کنم، اما در حال حاضر باید ساماندهی هسته مرکزی شهر در اولویت قرار گیرد.

Virtual editor
روزنامه نگار

ارسال نظر

پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.

قوانین ارسال نظر
  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
*
*