پایگاه خبری روزنامه عطریاس پایگاه خبری روزنامه عطریاس
۱۹ فروردین ۱۳۹۹
ایده های دانشگاهیان را به موقعیت تجاری تبدیل می کنیم
استان مرکزی

ایده های دانشگاهیان را به موقعیت تجاری تبدیل می کنیم

Virtual editor
30 بهمن 1398
بازدید: 187
نظرات: 0

علی یوسفی، کاندیدای اصلاح طلبان در گفتگو با عطریاس:

ایده های دانشگاهیان را به موقعیت تجاری تبدیل می کنیم

 

● توسعه تالاب و کویر میقان برای ایجاد اشتغال در اولویتمان است

● قیمت تضمینی محصولات کشاورزی باید افزایش یابد

 

علی یوسفی، کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم به عملکرد خود از زمان آغاز دوره ی مدیریت در سالهای دهه ۶۰ و ۷۰، نمره ی نوزده می دهد.
وی معتقد است در مقایسه با همکاران خود در آن مقطع که مسئول مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی روستاهای استان مرکزی و مدیر طرح و برنامه جهاد سازندگی استان مرکزی بوده است، عملکرد قابل قبولی داشته است.
یوسفی همچنین مدیریت آموزش جهاد سازندگی استان مرکزی و معاونت مالی اداری سازمان جهاد کشاورزی استان را در کارنامه مدیریتی خود ثبت کرده است. وی به عنوان مشاور رئیس سازمان جهادکشاورزی و مدیریت ترویج جهاد کشاورزی در دهه ۸۰ فعالیت داشته است؛ همچنین مشاور استاندار مرکزی طی سال های ۹۲ و ۹۳ بود که به گفته ی وی، در آن مقطع، موفق به تشکیل اتاق‌های فکر برای اقدامات و امور زیربنایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شدند؛ همچنین کارگروه‌هایی در آن مقطع شکل گرفت و به واسطه فعالیت این کارگروه ها برخی از طرح‌های اولویت‌دار استان استخراج شد و به کلیه دستگاه‌های استان ابلاغ گردید که این طرح ها برای اجرا در اولویت قرار گیرند؛ که از جمله این طرح ها، تعیین تکلیف آب تصفیه شده از فاضلاب شهری اراک و اختصاص ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به تالاب میقان به جهت تحقق اهداف زیست محیطی و گردشگری و جذب سرمایه و ایجاد فرصت های شغلی بوده است.
طرح توسعه تالاب و کویر میقان را عملیاتی خواهیم کرد
علی یوسفی، کاندیدای اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان در ادامه اظهاراتش در گفتگو با عطریاس گفت: اگر در پست نمایندگی قرار بگیریم، طرح توسعه تالاب و کویر میقان را با اهداف زیست محیطی و توسعه گردشگری و جذب سرمایه به منطور ایجاد و توسعه فرصت های شغلی، عملیاتی خواهم کرد.
قیمت تضمینی محصولات کشاورزی باید افزایش یابد
وی برنامه های خود برای بهبود وضعیت دامداران و کشاورزان استان را اینگونه مطرح کرد: باید در سطح کلان کشور اقداماتی انجام گیرد؛ از جمله افزایش قیمت تضمینی محصولات کشاورزی همچون گندم تا علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان، دولت نیز برنامه هایی مدون برای انتخاب نوع کشت و تولید بر اساس ظرفیت مورد نیاز کشور طرح نماید.
قیمت ها محصولات کشاورزی باید به نرخ واقعی خود برسد
وی تاکید کرد: وضعیت موجود در حوزه کشاورزی و دامداری، عادلانه نیست و اگر اقتصاد کشور بخواهد مبتنی بر کالاهای غیرنفتی باشد باید قیمت ها در بخش کشاورزی به نرخ واقعی خود برسد.
کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم استان مرکزی یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی و دامداری را عدم تقویت صادرات این بخش عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط تحریم که بخش کشاورزی در تامین نهاده ها و برخی اقلام و تجهیزات مورد نیاز با مشکلات جدی مواجه است با توجه به پتانسیل موجود در کشور و همچنین استان مرکزی، می بایست مشکلات بررسی و آسیب‌شناسی شود.
وی ادامه داد: هزینه‌های جاری برای نگهداری شرایط موجود در بخش کشاورزی، هزینه‌های سنگینی است؛ بخشی از مشکلات کشاورزان و دامداران ناشی از شرایط کلی کشور و تحریم ها و رکود اقتصادی است و به نظر می‌آید باید شهرک های کشاورزی یا دامداری در اتاق فکر مشخصی روی آن ها کار کنند تا اشکالات وضع موجود مشخص شده و بتوان طرح های مطلوب ارائه کرد؛ این مشکلات باید شناسایی و برای حل آنها پیگیری هایی صورت گیرد.
یوسفی همچنین در ادامه این بحث اظهار داشت: در بحث تامین نهاده هاو صادرات محصولات تولیدی، حوزه کشاورزی استان با مشکلات جدی مواجه است که باید کارشناسانه و علمی حل شوند.
وی همچنین گفت: برای حفظ وضعیت موجود در تولید گندم و لوبیا و انواع کشت زراعی و باغی که موفقیت‌هایی در نقاط مختلف استان حاصل شده است، باید بسترهای مورد نیاز، حفظ و تقویت این حوزه فراهم شود؛ که از جمله ی این بسترها، بحث نظام بهره برداری در بخش کشاورزی است.
وی افزود: در برخی نقاط استان یکی از مدل‌های نظام بهره برداری، شرکت های تعاونی تولیدی می باشند که تولید را در واحد سطح افزایش می‌دهند و این مهم، دلایل مدیریتی و علمی و تحقیقاتی دارد؛ و مدیریت منابع آبی و نهاده ها و … را به دنبال خواهد داشت.
نظام های بهره برداری، توسعه بخش کشاورزی را به دنبال دارد
علی یوسفی اضافه کرد: اگر نظام های بهره برداری در نقاط مختلف استان نهادینه و تاسیس شوند و یا شرکت‌های تعاونی تولید و سایر نظام های بهره برداری در استان فعال شوند امکان توسعه بخش کشاورزی با سرعت مناسب وجود دارد؛ که صد البته در کنار این‌ها باید به بحث انتقال یافته های کشاورزی از سوی سازمان جهاد کشاورزی توسط کارشناسان یا تشکل‌های فارغ التحصیل کشاورزی نیز توجه ویژه داشت تا بتوانیم انتقال یافته ها به دورترین مناطق کشاورزی را انجام دهیم؛ که این خود یکی از ابزارهای مهم توسعه کشاورزی است که می‌تواند اثرگذار باشد.
وی تصریح کرد: در کنار این ها، آموزش کلی کشاورزان در ارتباط با بخش های مختلف ناشی از وظایف کشاورزان است که می‌تواند به جذب منابع اعتباری دولتی و جذب منابع تسهیلات بانکی داخلی و خارجی و نیز توسعه بخش کشاورزی، ایجاد و تثبیت فرصت‌های شغلی در این بخش منجر شود.
بنیانگذاری کانون کارآفرینی در استان مرکزی
شاید بتوان گفت در کارنامه ی موفق مدیریتی علی یوسفی، بنیانگذاری کانون کارآفرینی در استان مرکزی بیش از هر تلاش دیگری جلوه می کند؛ چراکه آنچه در استان صنعتی و پُر پتانسیل کشاورزی مرکزی نیاز بوده و هست، تقویت زیرساخت های اشتغالزایی و کارآفرینی است.
یوسفی اظهار داشت: هدف از تاسیس این کانون، گردآوری پتانسیل های فکری و علمی کلیه فارغ التحصیلان دانشگاهی و اساتید آن ها و تبادل فکر و اندیشه بوده است که در نهایت، ایده های استخراج شده از این کانون به موقعیت های تجاری گوناگون تبدیل شده و می شوند.
علی یوسفی افزود: سال ۱۳۷۹ بنیانگذار کانون کارآفرینی استان مرکزی بودیم و در این کار یک ساختمان بلا استفاده موجود در این بخش را به این موضوع اختصاص دادیم و هدف این بود که فارغ التحصیلان دانشگاهی در کلیه رشته ها گرد هم بیایند و با حضور استادان خود در آنجا هم فکر می‌کنند و ایده‌های استخراج شده است این همفکری تبدیل به موقعیت تجاری شود و بعد از عبور از تمام این مراحل هر یک از افراد آمادگی تشکیل شرکت های انفرادی را داشته باشند.

Virtual editor
روزنامه نگار

ارسال نظر

پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.

قوانین ارسال نظر
  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.
*
*