معاون اجرایی دولت سیزدهم: در استان مرکزی، استاندار بومی جواب نمی دهد

علیرغم گذشت یک ماه هنوز مردم و رسانه ها نمی دانند این سفر چه دستاوردی داشته است؟شواهد نشان می دهد مصوبات سفر نیز به سرنوشت سند حکمرانی مدیر ارشد استان دچار شده و فقط حلقه محرم استاندار مرکزی از آن خبر دارند

صولت مرتضوی، معاون اجرایی دولت سیزدهم در پاسخ به انتقاد اصولگرایان از استاندار :

در استان مرکزی، استاندار بومی جواب نمی دهد

➖ ظاهرا مصوبات سفر به سرنوشت سند حکمرانی مدیر ارشد استان دچار شده و فقط حلقه محرم استاندار مرکزی از آن خبر دارند

▫️ گروه سیاسی، آزاده بکایی: انتقادات از نحوه انجام سفر دولت سیزدهم و حواشی آن آنقدر زیاد بود که پس از گذشت حدود یک ماه هنوز بسیاری آن را بی برنامه ترین سفر انجام شده در سفرهای رؤسای دولت پس از انقلاب می دانند. هنوز دو هفته از سفر بیست و نهم و وعده رئیس دولت مبنی بر جلوگیری از واردات ماشین های سنگین دست دوم نگذشته بود که بنابر ویدئوهای منتشر یافته این امر ادامه داشته و اثبات کرد هنوز مافیای واردات دست بالا را دارند. البته سخنان رئیس دولت در این سفر فقط بر روی کاغذ و فیلم های ضبط شده تلویزیون باقی ماند؛ چرا که علیرغم گذشت یک ماه هنوز مردم و رسانه ها نمی دانند این سفر چه دستاوردی داشته است؟شواهد نشان می دهد مصوبات سفر نیز به سرنوشت سند حکمرانی مدیر ارشد استان دچار شده و فقط حلقه محرم استاندار مرکزی از آن خبر دارند.

▫️ از سوی دیگر برخی رؤسای ستاد رئیسی خود را بازنده بزرگ این سفر دانسته و اعلام کرده اند هیچ جوابی برای حامیان دولت ندارند؛ چرا که آنها نیز از جرگه مخاطبان سفر حذف شده بودند!

▫️ از سوی دیگر برخورد با خانواده های شهدا، برخی روحانیون، وعده های تو خالی آنقدر بود که سبب شود چند روز پس از سفر معاون اجرایی رئیس دولت در تماس با حامیان دولت سیزدهم از آنها دلجویی کرده و پیگیر اتفاقات باشد.

▫️ اصولگرایان و حامیان رئیسی علیرغم تلاش بسیار تنها دستاوردشان نشست با سید «سید صولت مرتضوی» ، معاون اجرایی رئیس دولت بود. البته در این نشست عملا چیزی عاید اصولگرایان نشد و مرتضوی در کنار همه سخنان تکراری دولتمردان سیزدهم به یک نکته اشاره کرد و آن اینکه در استان مرکزی، استاندار بومی جواب نمی دهد. وی در پاسخ به یکی از اصولگرایان پیرامون تشکیل حزب فراگیر در ایران گفت:در صورت تشکیل چنین حزبی در هفته اول اپوزيسيون، اقلیت و اکثریت تشکیل می شود که البته این امر ویژه استان مرکزی نیست. در این نشست برخی اصولگرایان به عملکرد مدیر ارشد استان اعتراض کرده و اذعان داشتند علیرغم گذشت یکسال از آغاز به کار دولت، استان مرکزی هنوز روی ریل توسعه نیفتاده است. انتصاب فرمانداران و مدیران ضعیف و حلقه بسته اطرافیان مخلص الائمه ازدیگر انتفادات مطرح شده در این نشست بود.

➖ حراست ها باید پیش گیری کنند نه مچ گیری

▫️ در این نشست که درسفر ۲۹ هیات دولت به استان انجام شد، یکی از اعضای شورای ائتلاف با اشاره به این نشست با اشاره به این مطلب که کادرسازی باید در سرلوحه امور قرار گیرد، گفت: هنگامی که دولت یا جریان انقلابی در رأس کار قرارمی گیرد‌؛ یادش می افتد بی طرف هستیم و اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسیم و صرفا از افراد خدمت رسان و متخصص استفاده می شود.

▫️ «حبیب احتشامی نیا» با اشاره به این مطلب که در انتصابات باید به افراد فرصت داد که عملکردی داشته باشند‌، گفت: در این مباحث باید به مشکل حراست ها توجه ویژه شود، چرا که حراست ها باید پیش گیری کنند نه مچ گیری.

▫️ این فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از به کارگیری نیروهای غیر بومی در واحدهای صنعتی شازند، گفت:این نیروها از ملایر جذب می شوند؛ البته مدیران این مجموعه نیز دچار مشکل هستند و البته که در صنایع مادر استان شاهد حضور هیات مدیره های ناتوان هستیم و عملکردی از آنها شاهد نيستيم.

▫️ وی با اشاره به این مطلب که هر کجا نامی از جوان انقلابی می آید؛ اول ریشه آن جوان انقلابی را می زنند،گفت:استان مرکزی از سیستان و بلوچستان نیز محروم تر است و ما شاهد بیشترین مدارس کانکسی در این استان هستیم.

➖ شاهد مهرشادیسم سیاسی در استان هستیم

▫️ یکی دیگر از فعالان اصولگرا با اشاره به این مطلب که مخلص الائمه فرد مأخوذ به حیایی است، گفت:اما در استانداری و امور اجرایی این امر مطلوب نیست. استاندار باید از فضای بروکراسی اداری، ۲۵ ساله در سازمان بازرسی و به عنوان دزدگیر عمل کردن بیرون بیاید.

▫️ «مجتبی شاهوار» تصریح کرد: با ادامه وضع موجود نمی توان کاری پیش برد‌؛ ایشان حتی می ترسد معاون عمرانی خود را عزل کند. به عنوان‌ یک شهروند معتقدم اگر قیمت مسکن بعد از تهران در اراک رتبه دوم یا سوم را دارد به دلیل عملکرد معاونت عمرانی است. نمی گوییم همه معضلات از معاونت عمرانی است؛ اما ایشان مدتهاست بر این صندلی تکیه زده است.

▫️ وی خاطر نشان ساخت:استاندار تاکتیکی به نام تجزیه اصولگرایان را به کار بسته است و در راه تجزیه نیروهای انقلاب گام نهاده است. می گوییم فلان مدیر را حذف کنید می گویند فلان مقام سفارش کرده است، نتیجه این عملکرد می شود کانال هایی مانند جعبه سیاه که دستگاهای امنیتی، زم را از اروپا به ایران می آورند اما نمی توانند ادمین جعبه سیاه را پیدا کنند.

➖ به هر حال اگر اوضاع به روال قبل باشد نمی توان پاسخگوی مردم بود.

▫️ وی تصریح کرد:مخلص الائمه به گونه ای عمل کرده که اگر کسی انتقاد کند‌‌؛ می گویند ضد انقلاب است یا آیت اله رئیسی را دوست ندارد؛ انتقاد دلیل نمی شود که از آیت الله رئیسی عبور کنیم. ایشان گفتند می خواهند نخ تسبیح جریان های سیاسی باشند اما با هریک از گروه‌ها به صورت مجزا تشکیل جلسه داده و جزیره ای عمل کردند.

▫️ این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان ساخت:در استان مرکزی گام دوم انقلاب یا به فراموشی سپرده شده یا تنها نامی از آن باقی مانده وکاریکاتوری از آن ترسیم شده است.فردی که کارمند رسمی در هیچ یک از نهادها نیست، آقای مخلص الائمه به عنوان جوان مطرح می کند که در استان به آن مهرشادیسم سیاسی می گویند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *