یک دیدار خصوصی

نمایندگان برخی احزاب و گروههای سیاسی اصولگرا با مرتضوی، معاون اجرایی دولت سیزدهم دیدار کردند

نمایندگان برخی احزاب و گروههای سیاسی اصولگرا با مرتضوی، معاون اجرایی دولت سیزدهم دیدار کردند:
یک دیدار خصوصی


▫️ گروه سیاسی،آزاده بکایی: با گذشت یک سال از شروع به کار دولت رئیسی هنوز تغییرات دولتی در استان مرکزی آبستن حوادث بسیار است. هنوز دغدغه اصولگرایان تغییر مهره هاست که البته تاکنون تغییرات مثبتی در استان شاهد نبوده ایم. این تغییرات آنقدر ضعیف و بی برنامه بوده که حتی انتقاد اصولگرایان را به همراه داشته است.

➖ انتقاد نماینده خمین از انتصاب مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی

▫️ در آخرین این انتقادات نظری، نماینده خمین در نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش از انتصاب مدیر کل این سازمان در استان مرکزی انتقاد کرده و خواستار برخورد با متخلفان در این امر شد. انتقادی که هنوز هیچ پاسخی به آن داده نشده و یا حداقل پاسخ ها، رسانه ای نشده است؛ ظاهرا کسی بنای پاسخگویی به این نماینده مجلس را ندارد. از سوی دیگر درنشست نمایندگان استان با استاندار نمایندگان خاص حضور داشتند که این امر نیز نشان از شکاف مجمع نمایندگان استان دارد که البته در مجلس یازدهم هیچ گاه قدرتمند ظاهر نشدند.

➖ پس از سفر هیات دولت به استان، ارتباط اصولگرایان به پایتخت قوی تر شده است

▫️ البته تنها نمایندگان استان نیستند که دسته بندی شده اند؛ محافظه کاران حامی رئیسی نیز چندان رضایتی از عملکرد نماینده دولت در استان ندارند.آنها سعی دارند با ارتباط گرفتن با پایتخت این نقیصه را برطرف کنند والبته که معاون اجرایی رئیس دولت به واسطه سابقه اجرایی می تواند بهترین فرد برای این ارتباط باشد.

▫️ به همین دلیل پس از سفر هیات دولت به استان مرکزی، ارتباط حامیان رئیسی با تهران قوی تر شده است. آخرین بار ۱۸ شهریورماه ساعت۱۱:۳۰ پاستور،ساختمان کوثر میزبان نشست روسای ستادهای مردمی رئیسی در استان مرکزی با صولت مرتضوی ، معاون اجرایی رئیس دولت سیزدهم بود.

▫️ در این نشست اصولگرایان ضمن انتقاد به عملکرد استاندار مرکزی و نحوه انتصابات دو دیدگاه مطرح کرده اند. اول آنکه در صورت عدم اصلاح روند فعلی، حامیان به منتقدین تبدیل می شوند و دیدگاه دوم ترمیم فضای سیاسی استان بدون تغییر مدیر ارشد دولت در استان مرکزی بود.

➖ تغییر در معاونت عمرانی و اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی

▫️ «مهدی زندوکیلی» ،معاون عمرانی استانداری مرکزی دومین مبحث مورد توجه اصولگرایان حاضر در این جلسه بود که البته اصولگراین در این زمینه پاسخ روشنی از مرتضوی دریافت نکردند. همچنین ضعف عملکرد فرمانداران و برخی مدیران کل در استان و انتصاب مدیران ضعیف از جمله دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود. تغییر مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز از جمله دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که حاضرین از مدیراجرایی دولت سیزدهم خواستند فردی موثر در این عرصه را به عنوان مدیر کل در استان منصوب نمایند.

▫️ یکی دیگر از مسائل مطرح شده در این جلسه،عدم برگزاری جلسه از سوی استاندار مرکزی با فعالان فرهنگی و اساتید دانشگاه بود. امری که از سوی معاون اجرایی رئیس دولت نیز مورد توجه قرار گرفت و تصریح کرد: نباید به بهانه کمبود وقت این نشستها برگزار نشود.

➖ اضمحلال واحدهای صنعتی در صورت عدم بازسازی مدیریتی

▫️ مباحث مربوط به کارخانه های آلومینیوم، آذرآب، هپکو و ماشین سازی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بوده است. محافظه کاران در این جلسه از اضمحلال واحدهای صنعتی در صورت عدم بازسازی مدیریتی سخن به زبان آورده اند.

▫️ یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه مدیریت موکب های اربعین و عدم هماهنگی استانداری در این زمینه بود که البته ظاهرا واکنش مرتضوی را نیز در پی داشته است.

▫️ اما معاون اجرایی رئیس دولت مانند دور گذشته جلسه اصولگرایان در این نشست نیز از آنها خواسته است با استاندار همراهی کرده و ویژگی های مثبت دولت را نیز در رسانه ها مطرح کنند. مرتضوی تصریح کرده است که خود نیز با استاندار صحبت کرده و مباحث را مطرح خواهد کرد. اما اینکه رهاورد این سفر برای اصولگرایان چه می تواند باشد امری است که در آینده مشخص می شود.

➖ روزگار سخت مخلص الائمه، استاندار مرکزی
▫️ به هر حال به نظر می رسد، علیرغم برگزاری این نشستها، استان مرکزی در عرصه مدیریت، آبستن وقایع بسیاری است و مخلص الائمه همچنان زیر بار انتقادات هم طیفان خود باید دوران مدیریت خود را طی کند. باید دید مدیر ارشد استانی که در نشست با خبرنگاران اعلام کرد مدیران روابط عمومی ضعیف برکنار می شوند، اما هنوز در عرصه اطلاع رسانی اتفاقی نیفتاده؛ چگونه می خواهد رضایت نسبی حامیان دولت را به دست بیارد؟ به هرحال به نظر می رسد روزهای سختی در انتظار نماینده دولت سیزدهم در استان مرکزی است؛چرا که از یک سو با مجمع نمایندگانی از هم گسیخته مواجه است و نمی تواند روی همفکری آنها حساب کند و از سوی دیگر ظاهرا حامیان دولت نیز چندان با او مهربان نیستند و اکنون رابطه شان نیز با تهران قوی تر شده است. باید دید مخلص الائمه تا کی می تواند به این وضعیت ادامه دهد؟

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *